söndag 4 maj 2014

Nostalgitrip

Jag har varit i Schweiz i fyra dagar.

Under de senaste tio åren har jag varit där 30-40 gånger men nu blir det Belgien i fortsättningen så jag var bara alldeles tvungen att göra en "sista" nostalgitrip till Aarau.

Där bor en gammal dam som jag träffade under gymnasietiden. Jag har brevväxlat med henne och hennes man sedan dess. (Vi har även träffats flera gånger)

Hon har alla foton som jag har skickat under dessa år i ett speciellt fotoalbum. Det är säkert ett hundratal kort och det är lika roligt varje gång att titta på dem med henne.

Schweiziska tåg går ofta och helt enligt tidtabell. Mycket imponerande när man vet hur Uppsalapendeln fungerar....Så jag åkte tåg från Coppet till Aarau ( ca 2 ½ t).

Vi åt lunch i grannbyn och fikade hos henne. Jag kan inte sluta beundra utsikten från hennes trädgård. Är lika hänförd nu som då, för länge, länge sedan.

Tre timmar bara försvann!

Det är riktigt avkopplande att åka tåg. Borde göra det oftare.

Fast det är sorgligt att tänka på att vi kanske aldrig mer kommer att ses, så är jag glad att jag var där!



 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar