lördag 6 september 2014

Brittsommardag i Stockholm

I dag gjorde vi en oplanerad utflykt till Stockholm.

Visst hade jag spanat in aktiviteter i förväg, men inget var bestämt.

 Dramaten hade Öppet hus och där gick vi en guidad tur bakom kulisserna.

 Sedan lyssnade jag på startskottet av projektet Läs för dina barnbarn samt annat om barnlitteratur.

 Vi åt lunch ute utanför Sturegallerian. Det var 24* varmt!

 Min man ville titta på lyxbilar, Jaguar och McLaren och fick snällt ställa upp på det! Tur att de hade dukat upp Afternoon Tea som jag intog under tiden...

Kaffe från Nespresso, macarons från Ladurée, presentkort från Svenskt Tenn och choklad från Pralinhuset och Chokladfabriken (inte till mig!) och sedan orkade vi inte ta ett steg till i värmen utan åkte hem.

 En helt underbar dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar