lördag 31 januari 2015

Förverkliga drömmar


För nio månader sedan körde jag av en slump förbi en keramikverkstad med skylt utanför: Keramikskola  4x3 timmar.

Jag åkte hem och ringde och anmälde mig direkt.
Kände
hur just knådning av lera hade saknats i mitt liv!

Det beslutet har jag inte ångrat! 4x3 timmar har det blivit många gånger om! 

En del saker har blivit jättefina, andra totalt misslyckade, men knådandet har varit som en meditation för mig! (För att inte tala om val av glasyrer.)

När jag i november fick veta att stadsteatern söker ett hundratal statister till en pjäs på stora scenen, anmälde jag mig direkt.

Ingen tvekan; skådesspeleri saknas i mitt liv just nu! (Jag fortsätter med keramiken också)

Så himla roligt det var idag! Bonus var körsången. Vi blir nog värsta Körslaget-kören så småningom! Tre stämmor som stundvis lät riktigt vackra...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar