torsdag 23 april 2015

Bokens och rosens dag

Idag var jag på ett besök i Helsingfors.

På Akademiska bokhandeln firades det Bokens och rosens dag.

Bl.a tog elever från min gamla skola (Kallion ilmaisutaiteen lukio) emot beställningar på dikter som de sedan satte sig ner och skrev medan "kunden" väntade.

Man fick skriva ner tips på vad dikten skulle handla om och önskemål om vilka ord man ville ha med.

Min dikt handlade om mirakel, något som då och då inträffar i mitt liv.

Dikterna var gratis men man kunde skänka pengar till Unicef. Jättefint initiativ!




Det fanns också andra aktiviteter på bokhandeln: författarbesök, musikunderhållning och så delades Lilla Finlandia-priset ut.

Alla som handlade för minst 15 € fick Kari Hotakainens bok.

Jag passade också på att besöka Jean Sibelius-utställningen. I år är det den kända tonsättarens 150 årsjubileum.

Vi avrundade dagen med ett besök på champagnebaren när min kusin kom från jobbet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar