söndag 14 februari 2016

Allahjärtans dag i Stockholm med Vårsalongen 2016

Vi skulle ha så mysigt i Stockholm!

Det började bra:

Vi åt lunch på Grands Veranda och gick sedan till Moderna museet för att titta på utställningen Klee/Aguéli.


 






Efter att vi hade lämnat väskorna på hotellet tog vi en promenad till centrum och gick på Vårsalongen vid Brunkebergstorget.

Vårsalongen  är Liljevalchs  årliga tradition sedan 1921 men i år renoveras den anrika konsthallen och Vårsalongen anordnas alltså i en annan lokal mitt i Stockholm.

114 konstnärers verk har valts ut. Den yngsta deltagaren är 23 och den äldsta 99 år!

 Det är jättehög klass på konstverken.  Här visar jag några favoriter bland de  214 :





Jag fick massor av rosor och tulpaner på Hötorget. (Det var stängningsdags och de kostade nästan inget....)

Efter thai-massagen bjöd svågern på middag.

Jag kunde inte äta något. Det kändes konstigt i magen. (Hade känt så tidigare i veckan också)

I natt fick jag vinterkräksjukan eller något liknande.

Slut på myset.

Ingen härlig hotellfrukost, bara släpa sig till bilen och åka hem. Snopet!


Nu försöker jag inta en kopp te.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar