måndag 23 maj 2016

En skön skrivarstund i växthuset

Under vintern och våren har jag gått på skrivarkurs.

Det har krävts en riktig kraftansträngning av mig eftersom dagarna på det nya jobbet var så hemska; samtidigt har det gett massor av energi.

Vi har varit sex deltagare (nu fyra kvar) och haft en fantastisk lärare. Han har peppat oss- och vi självklart varandra.

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna få ihop så mycket vettig text. Har gjort mycket research och kollat all fakta samtidigt som jag har skrivit.

Jag har skrivit om min farmors liv. Hon gick bort när jag var liten, men mamma, pappa och faster har berättat om henne. Jag har också tagit reda på historierna bakom de sakerna jag har ärvt av henne.

Ju mer jag skriver, desto mer kommer jag ihåg.

Hon bodde tre år i New York och den tiden påverkade hennes liv väldigt mycket.

Jag skriver på datorn men har anteckningsboken full av idéer och klotter.

Imorgon ses vi en sista gång före sommaren. Jag hoppas att alla fyra fortsätter i höst.



En "somla" från Landings

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar