tisdag 22 november 2016

Min lyckodag

Min lyckodag är egentligen två lyckodagar: torsdag och fredag förra veckan.

I torsdags blev jag klar med ett stort jobb: En bok om min farmors liv. Jag har skrivit om henne i 10 månader och levt med henne i tankarna ibland både dag och natt.

Deltagarna - och framför allt läraren i min skrivarkurs har varit till stor hjälp: De har rättat, tyckt till och kommit med tips.

Under sommaren fick jag foton från tre olika personer och värdefulla detaljer till farmors historia av två släktingar. Allt är sammanvävt i boken, även det som pappa, mamma och faster tidigare har berättat.

Farmor har haft dels ett roligt, men också väldigt tufft liv. Hon var en envis kämpe, som skulle funka som förebild för vem som helst.

Jag är jättenöjd med resultatet! Nu ska jag börja planera en book release....

I fredags fick jag - mycket oväntat- besked från min advokat. Albumen (jag har nämnt dem tidigare), var inte alls brända!

"De brända albumen" var bara en utav de hundratals lögner jag har fått höra under två år och tre månader, som processen har pågått. Nu ska jag helt plötsligt få tillgång till dem- mot betalning, så klart. Gissa, om det känns bra.?

Jag har absolut inte velat bråka och jämkat hela tiden, men "de brända albumen" var droppen som fick bägaren rinna över. Fotona i dem är mycket viktiga för mig och i fortsättningen för mina barn.

Per aspera ad astra. Genom svårigheter mot stjärnorna.

Jag är fylld av tacksamhet.

Nu ska jag vila på lagrar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar