lördag 17 december 2016

Julpromenad i Stockholm

På något konstigt vis hamnade vi i Stockholm i dag.

Det blev strul med magsjuka och feber och tre biljetter till operan. Jag ändrade på dagens planer och så åkte vi.

Det blev en mysig julpromenad i Stockholm.

Första anhalten blev operan med Nötknäpparen, sedan en matbit på Botanique.

Vi beundrade skridskoåkarna i Kungsträdgården, julfönstren på NK och Grand hotellets juldekorationer.

Jag hade grämt mig i flera dagar att jag inte har skaffat en väggkalender med Stockholms motiv på till min vän i Schweiz, men nu är det också gjort. (Vi har "bytt" kalendrar varje jul i 30 års tid. Jag får alltid kalendrar med underbara vyer från Alperna och Jurabergen.)

Nu kan nedräkningen börja.

Operan
Kungsträdgården

NK:s julskyltning
Sergelstorg
                                                

Grand hotell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar