torsdag 5 december 2019

Lyckokakans visdom

Min jobbarkompis bjöd på lyckokakor idag. Vi tävlade om bästa texten.

Jag var väldigt nöjd för min:

Dina ansträngningar kommer att krönas med framgång.

Vad kan nu det betyda? Vilka ansträngningar syftas det på? Vilken framgång väntar på mig?

Det återstår att se. Trots mörker och deppighet, händer det även oväntade och roliga saker.

Några händelser den här veckan:

Min bilnyckel gick sönder. En ny skulle kosta 3000 kr. Suck! Åkte till verkstan med den. Den behövde inte bytas mot en ny, killen där kunde laga nyckeln! Slutsumma 200 kr.

Sveriges radio hörde av sig och ville ha en intervju. Börjar bli medievan; det var fjärde gången i höst, om man räknar med både tv, tidning och radio. Det sändes i förrgår.

Fick en AW- inbjudan från Författarförbundet! Wow !

En barndomsvän, som jag hade tappat kontakt med för evigheter sedan, hörde plötsligt av sig. Ett kärt återseende på FB, Instagram och per mail. En träff är planerad. Många gamla minnen har dykt upp.

Min guddotter meddelade att hon skulle komma och hälsa på. Vi sågs senast i somras och vi bor inte i samma land, så det blir extraroligt.

När jag tänker efter, får jag faktiskt sluta klaga. Det händer ju hela tiden otroliga saker- även utan lyckokakor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar