torsdag 19 mars 2020

Downshifting

I morse bestämde jag att ta den här oroliga Coronavirustiden som downshiftings-period.

* Vara hemma på kvällarna. Alla kurser och föredrag, som jag ska hålla i eller gå på är inställda.

* Promenera extra mycket ute i naturen.

* Städa alla rum, garderober, hyllor och skåp ordentligt. Jag  får samtidigt nya idéer, det är meditativt och jag gör mycket nytta.

* Skriva kort och brev och prata i telefon, när man inte kan träffa familj och vänner just nu.

*Spara pengar. Vi köper endast mat och reser såklart ingenstans. (En Schweiz-resa inställd.)

*Så och plantera. Fröna väntar. Påta i trädgården. Började idag, bara för att få känna efter....

* Läsa! Det finns en hel korg med böcker som jag inte har hunnit med.

* Kanske se en film, när vi inte kan gå på bio och teater.

*Skriva och måla akvarell.

Låter inte det supermysigt?

Min yrkesgrupp jobbar fortfarande. Kanske några dagar till? Men som sagt var, just nu har jag väldigt mycket fritid ändå. Det är fördelen med eländet. Har redan börjat downshifta och det känns så himla bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar