fredag 1 maj 2020

Bujo i maj 2020 Sköna maj, välkommen!

Bokslut för april månad: Visst var den på många sätt tråkigare än alla tidigare april månader, men väldigt hälsosam - trots Corona.

Endast en dag missade jag 7500-10 000 steg. (24 gånger hade räckt!) Måste vara mitt nya rekord. Måltiderna har planerats noga och vi har ätit mer grönsaker eller helt vegetariska rätter än vanligt.

Jag nådde månadens alla mål. Downshifting har fungerat bra. 

Vi har försökt hjälpa och tänka på andra, mer än vanligt. Varje dag har vi skickat blommor, kort, brev eller ringt till gamla släktingar och bekanta.

Senast igår fick en 92-åring två korsordstidningar. Hon älskar att lösa korsord, men kan inte gå och köpa några utan får vänta på dem, som hon prenumererar. Hon kan inte träffa någon, alltså har hon mycket mer tid över för sina korsord.

En 78-åring ringde i morse och tackade för födelsedagskortet. Han blev glad och vi blev glada. Win win.

I april skulle jag ha haft ett stort födelsedagskalas.  Det blev ju inget av det. Mitt motto för månaden var: Time to drink champagne and dance on the table infriades inte riktigt. Det gör inget. Huvudsaken är att mina nära och kära är friska. Festa hinner vi en annan gång.

Champagne fick jag dricka både på födelsedagen och igår.

Nya mål är klara och jag citerar J. L Runeberg:

Hör med tacksam tunga
tusen fåglar sjunga liksom vi:
Välkommen, sköna maj!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar