torsdag 7 juli 2022

Städning i ateljén

Idag har jag städat i sju timmar. Inte bara för att vi får gäster nästa vecka utan för äntligen att få ordning på grejerna i "ateljén" i övervåningen.

Det har varit kaos där sen januari-februari. Jag bestämde mig för att bl.a gå igenom alla  gamla jobbpapper och slänga dem. 

Det fanns en hel del! I slutet av dagen fick jag hjälp en timme med dammsugning och fönstertvätt.

Det blev inte klart, men jag fortsätter imorgon bitti. Det är regnigt och inte så varmt, så det går bra att städa.

Förra veckan åkte jag till min barndomsvän i Tyskland. Jag hade nästan tre års födelsedagspresenter och julklappar till henne och min guddotter samlade i ett rum. 22 kg vägde den väskan! Det rummet blev ganska tomt...

Så får de bli i "ateljén"också. Gästrummet är städat sen början av sommarn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar