onsdag 24 augusti 2022

Super Nanny?

Idag har jag varit barnvakt åt två sötnosar, 2 och 5 år.

Väckning kl. 6, bilfärd till dem, framme kl. 7.20 och sen en massa roliga aktiviteter fram till kl. 15.40 då deras mamma kom, jag var hemma kl. 17.

De två är välartade och verbala. Den minsta har idag bl.a berättat allt om deras kommande semesterresa; vilka hon ska sitta bredvid på planet, vart de flyger (inte lätt ortsnamn), vad hon ska göra under resan dit och när de kommer fram. Jag var mållös!

Mina regler gällde idag så det blev besök på konditoriet och konstgalleriet (I vanliga fall får de "aldrig gå dit", enligt femåringen) och vi köpte också konstnärsmaterial till framtida alster av ägaren, som jag känner.

Vi hade språkkurs, läste ett tiotal böcker, lekte med skogsfamiljer, pysslade och spelade spel. Den lilla sov 40 min.

Underbara ungar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar