onsdag 11 maj 2011

34* varmt i växthuset

Lite dålig planering i morse. Tom almanacka; alltså började jag beta av to-do-list. Ringde och skrev och mailade och tittade tre gånger på samma tv-nyheter (i förbifarten) bl.a om hur almarna i Kungsan räddades för 40 år sedan.

Klockan 11 gick jag ut. Det var varmt; årets varmaste dag hittills hörde jag ikväll. I växthuset var det 34*. Jag sådde och planterade och drack vatten om vart annat. Borde ha gått ut kl. 7 i stället och gjort innejobbet, när det var som varmast.

Jordsäckarna vägde mycket och var svåra att flytta (köpte fem 40 l säckar för 100 kr på Plantagen; undrar hur kvalitén är? Brukar alltid köpa Hasselfors jord, men gör nu en jämförelse.) och pelargoniekrukorna tog slut. Därför gick jag till slut bara runt i trädgården och njöt av allt det vackra.

T.o.m persikoträdet blommar nu.

Hittade vanliga gammaldags lerkrukor på Konsum. Fortsätter med planteringen tidigt imorgon bitti. Det ska bli svalare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar