lördag 24 november 2012

Pyssel och bakning

I morse åkte jag till min kompis för Syjuntans årliga julpyssel.

De andra kunde inte komma utan ville flytta den 25-åriga traditionen till januari! Men så kunde vi inte ha det, så vi satt och gjorde julkort på tumanhand.

Jag tog en sväng i skogen (också en tradition, fast jag lika gärna kunde gå till närmaste skogen här hemma, det tar väl 4-5 minuter...)

Jag plockade blåbärs- och lingonris och lite mossa till julgrupper, som jag så småningom ska skapa.

I eftermiddags storhandlade vi och sedan började jag baka: Två vardagspepparkakor och 30 lussekatter. Kikade på Hela Sverige bakar med ena ögat.



Kakreceptet hittade jag i Feminas julbakbok Special från 1981 för 30 år sedan och föll för den direkt. Alla älskar kakan; den är bakad bl.a på filmjölk. Jag har bakat den varje år sedan dess. Oj, nu känner jag mig riktigt gammal....




Är riktigt nöjd med dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar