onsdag 14 november 2012

Sjukskriven

Det bästa med att vara förkyld är:

* att få sova, sova och sova för man orkar inget annat

* att börja bli piggare men inte kunna jobba för att man inte har nån röst (så är det för mig idag) för då kan man sitta i sängen och pyssla med nåt litet

Ni anar inte hur många veckor jag har haft broderi på min to-do-list! Åtta kanske?

Idag har jag broderat i fyra timmar! Otroligt avkopplande. Så här blev resultatet:



Alla som vet något om broderi vet att så här mycket hinner man inte på fyra timmar. Alldeles riktigt; det finns en genväg med mycket förarbete.

Jag ville göra en födelsedags/grattisduk till vår bebis. (Jag slutar kalla henne för bebis efter tvåårsdagen i december...) Men det tar en evighet och risken finns att duken aldrig blir klar.

Jag tittade efter en lämplig duk på loppisar och second hand och efter flera veckors sökande fanns en till synes ny, ren duk på Röda korsets loppis för 20 kr!

Ordet Grattis är väl lite väl färggrannt för min smak men annars var den perfekt med flaggor och blomstergirlanger. Jag tvättade den, broderade dit namnet och nu är den äntligen klar!

Samma lilla fröken har fått inbjudningskort som ser ut så här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar