torsdag 20 december 2012

Två juliga huvudstäder

Förra lördagen hann jag springa 45 min på stan när jag var på besök i Helsingfors.

På Järnvägstorget, utanför Nationalteatern hade man spolat en skridskois. Häftigt!

Hoppsan, isen syns inte på min bild!


På Stockmanns hade jag gärna velat köpa Arteks ved- eller tidningshållare för det facila priset på   105 € (stamgästerbjudande), men hur hade jag fått med den på flyget? På Akademiska bokhandeln hittade jag Mauri Kunnas underbara bok Hemma hos jultomten. Sedan tog tiden slut och flygbussen körde mig till flygplatsen.




  En kör sjöng mitt i vimlet i bokhandeln.

Idag var vi i Stockholm, mest i Vasastan och Östermalm.

Först SPA-massage, sedan lunch på Tennstopet, julgodis från Chokladfabriken, cd:n och bra musiktips från Odengatans Åhléns och sedan fotvård. (Då somnade jag som en stock.)

Hösten har gått otroligt fort och varit bitvis stressig med många resor och mycket jobb men nu är jag ledig i hela två och en halv vecka. Så skönt!




T.o.m lyftkranarna i Solna var i julskrud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar