måndag 4 mars 2013

Förändringens vindar blåser...

Jag kämpar med projekt Övervåningen dvs. min nya pysselhörna. Min dead line var den 14/2. Det blev inte klart. Den nya är 7/4.

Jag måste tänka på andra, väl genomförda projekt för att få kraft.

Det nyaste är gustavianska rummet. (Det blev klart till den 14/2!) Jag njuter verkligen  av det rummet nu. Både lördags- och söndagsmorgonen satt jag där framför öppna spisen i flera timmar, åt frukost och läste.

Eller det här då? Tänk dig ett fult, ekande källarutrymme med en massa bråte och flerfärgade betongväggar med bröstpanel i furu.

Det skulle bli ett Må-bra-rum på mitt förra jobb. En massagestol skulle stå där.

Budgeten var minimal. 500 kr.

Jag slängde ut alla grejorna och började måla väggarna. Frivilligt jobb, självklart; men jag kunde bara inte stå ut med att det såg så hemskt ut.

Jag var där varje eftermiddag under två veckor. Vaktmästaren gav mig färgburkar, men han hade själv inte tid att måla. Han satte dock fast ett par tygvepor (som jag hade sytt) på väggarna så att det inte skulle eka så dant.

Till slut blev det klart. Synd att jag inte har någon före-bild. Efteråt såg det ut så här:








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar