lördag 9 mars 2013

Rum och Trädgård i Kista

Jag vann två fyradagarsbiljetter till Rum &Trädgård i Kista.

Hade egentligen tänkt åka dit imorgon bitti men fick lite tid över i eftermiddags och styrde kosan mot Stockholm.

Väldigt klokt av oss! Tre timmar före stängningsdags var det ganska tomt på mässan dvs. min man slapp få krupp och vi kunde lugnt gå runt och titta på allt.

Det fanns fina dukningar i mittgången (Linums var finast!) och underbara blomsteruppsättningar här och där av bl.a Floristutbildarna i Västerås.

Trädgård på spåret- en cityodling på Söder i Stockholm måste jag bara besöka kommande sommaren. Tog ett kort på kartan; nu ska jag väl hitta dit.

Vi fick en entusiastisk presentation av Guldkannan Towa, en kombinerad potta och vattenkanna som en svensk tjej har uppfunnit. Den naturliga gödslingen ska ge tre gånger mer skörd!

Åkte hem med nya trädgårdstidningar, krukor, trädgårdshandskar, frön och blommor.

Jag längtar till våren! (Just nu är det -6* ute.)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar