lördag 2 augusti 2014

Sommarpyssel: Grattisduk och klädhängare

Vissa dagar har jag inte kunnat gå ut mitt på dagen; så varmt har det varit!

Då har jag pysslat.

Min pyssellista är lång och ambitionerna höga.

En grattisduk till lille F var först på tur. Duken använder man på frukostbrickan den dagen man fyller år.

Eftersom jag broderar "måttligt dåligt" så försöker jag alltid  i god tid innan födelsedagen hitta en lämplig duk på loppis.

I bästa fall behöver jag bara brodera namnet på den; ordet Grattis, blommor, blad och flaggor finns redan där, om jag har tur.

Nu hittade jag en duk med fina blommor och kämpade på med namnet under några dagar.

Lättare var det att måla en klädhängare åt A och F. Det tog ca en timme och jag var riktigt nöjd med resultatet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar