lördag 2 augusti 2014

Svart tisdag

Jag avskyr bråk.

Med snällhet och lugn lyckas man nästan alltid stävja det.

Jag hatar manipulation och falskhet och känner oftast av sånt innan det drabbar mig så jag hade aldrig trott att jag kunde bli lurad av mina egna syskon.

Det sårar mig enormt; gör mig ledsen, arg och t.o.m rädd.

Hela tisdagen var jag som handlingsförlamad, oförmögen att ta in sveket.

Sedan kom krafterna tillbaka och jag förstod- efter långa samtal med familjen att min advokat får sköta resten. I såna här fall får känslor läggas åt sidan och lagboken tala om vad som är rätt och fel.

Jag sörjer inte längre de förlorade relationerna. Det finns många goda och snälla människor som jag hellre vill umgås med. Blodet är inte tjockare än vatten.

Jag önskar att få leva i lugn och harmoni.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar