söndag 7 juni 2015

Pysseldag

Det blev väldigt sent igår hos en jobbarkompis, så jag sov till kl. 10!

Blåsigt väder och 15* lockade inte till trädgården precis.

Jag har mest pysslat inomhus och i växthuset idag.

Jag har gått på keramikkurs en gång i veckan under vintern och våren och har tre kartonger fulla av alster av skiftande kvalité.

Jag slog in några presenter (mest keramikskålar), gjorde klart några växtstöd, hängde upp en fågelmatare i plommonträdet, sådde lite blomfrön och planerade nya keramiksaker jag ska göra när semestern börjar och jag kan gå på kursen två gånger i veckan.

Samtidigt har jag rensat i lådor och skåp och i hallen står nu flera blå  IKEA-kassar fulla med grejor som jag lämnar till Erikshjälpen imorgon.

Feng Shui älskar mig idag, gissar jag.


Lerskål med lavasand från Hawaii på väg till brännugnen


Glaserade skålar


Godisskålar till små gullungar


Det här "ägget" är jag riktigt nöjd med



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar