tisdag 30 juni 2015

Porslin till sommarfesten

Om tre veckor har vi en stor sommarfest. Ca 70 personer kommer- från när och fjärran.

Champagneglas finns för 84 (inhandlade för tidigare fester, utlånade många gånger), men kaffekoppar har aldrig behövts så många.

Pappmuggar var aldrig ett alternativ, dels för miljöns skull men även för att jag vill ha ett riktigt gammaldags sommarkalas och då passar de ju inte.

Vad gör man?

Jag tittade in på Röda Korset och Erikshjälpen. 10 kr x ca 50 koppar som bara behövs en gång och som jag sänker tillbaka veckan efter? För dyrt.

Vi var på återvinningsstationen för att kasta skräp och frågade där var kommunens Återbruket finns och körde dit.

Idag var det 50 % rabatt på alla varor. Så lämpligt!

Jag hittade 52 kaffekoppar och fat och 20 kaffeskedar till det facila priset av 137 kr!

Vissa fanns det tre av, andra hela dussinet fullt. De flesta var tyska eller "import", troligen från 60 och 70-talet.

Jag ska fixa ett blått kaffebord (har ett 20-tal blåa koppar sen tidigare) och ett blommigt.

Våra släktingar och vänner behöver inte oroa sig; jag valde bara fräscha koppar och har blötlagt dem och diskat dem i maskin....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar