söndag 20 september 2015

Må bra-lördag

Jag var ensam hemma och tänkte ägna dagen till att ta hand om mig själv så stressad som jag var p.g.a diverse bekymmer och efter en jobbig arbetsvecka.

Sov uruselt. Bra början! Då kan ju allt bara bli bättre!

Jag hade bokat manikyr och pedikyr till förmiddagen och satt och njöt i två timmar. Hann dessutom läsa två tidningar vilket kändes som bonus.

Sedan tittade jag in på Välkommen hem- Bo & Leva-mässan på Uppsala konsert&kongress när jag nu ändå var på stan.



Någon Martin Timell såg jag inte en skymt av, men annars var det intressant att gå runt. Fick svar på frågor som jag har funderat på t.ex kring generationsboende.


På Vaksala torg handlade jag bär och blommor.

Det var nästan stängningsdags så 4 kg Björklinge-lingon kostade bara 100 kr! Imorgon kokar jag mer lingonsylt.




Efter en härlig promenad i solskenet blev det lunch.

Väl hemma tog jag tag i ett känslomässigt obehagligt pappersjobb.

Jag satte mig i växthuset för att lindra själsliga smärtan lite och visst hjälpte det!

Hade räknat med att kunna bli klar på tre timmar, men granskandet tog åtta timmar i anspråk.

Nu känns det riktigt bra. Done!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar