lördag 28 november 2015

Black Friday

Jag hatar orden Black Friday. Varför ska det helt plötsligt börja användas i Sverige?

Vi firar inte Thanksgiving och det finns ord nog i svenska språket om det skulle behövas...

Tänker bojkotta varje affär som gör reklam för Black Friday. (Namnet låter dessutom väldigt deprimerande.)

Jag började helgen med egentid: fotvård (slumrade till) och ett glas vin med en kompis på Stationen.

Uppsala förberedde sig inför första advent under kvällen. Kärlekens träd, tomtens stol och läckra skyltfönster gick vi förbi.

Klockan sju hade min sötaste frisörska bjudit alla stamkunder till en mingelkväll. Mer vin, goda snittar, musik, prat och en kasse med presenter.

Det här borde jag göra mycket oftare. En gång i månaden i stället för två per år! Det får bli mitt nyårslöfte.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar