söndag 22 november 2015

Hur håller jag modet uppe - egentligen?



Hur håller jag modet uppe egentligen?

Jag borde vara ett nervvrak.

Nya hot kommer varannan vecka och de är så vansinniga att känner att jag är mitt i ett surrealistiskt drama där jag är en ofrivillig skådesspelare.

Jag vill inte vara med!

Ingen är vinnare i detta drama som blir bara värre och värre.

Jag litar fortfarande på lagen men det känns att inget händer.

Hade jag inte min underbara familj, släkt och vänner så vet jag inte vad jag skulle göra.

Allt annat är bra i mitt liv. Är det meningen att jag ska igenom det här för att uppskatta det?

Det gör jag redan nu.


Igår och idag har vi hjälpt till med att flytta och sälja möbler på Blocket.

Tänker på livet - bakåt och framåt.

Det är vemodigt att ta en promenad i den byn där vi bodde i 19 år.

Fåglarna (inga riktiga) hade fastnat i plaskdammen när frosten kom.

Lite av den känslan har även jag. Nu skulle jag vilja bli fri.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar