fredag 15 april 2016

Bättre fly än illa fäkta


Jag är så less på mitt "nya" jobb som jag har haft i 14 veckor!

Det blev inte alls som jag hade tänkt mig.

Jag har kämpat hårt, men nu får det vara. Jag har inte haft något privatliv -nästan- på hela vårvintern. Har varit så stressad och jobbat 10-15 timmar varje vardag. Med huvudvärk och magont som ständiga följeslagare.

Äntligen förstår jag att det inte har varit värt att offra så mycket. Jag byter. Tur att det finns jobb att välja på i den här branschen!

Ett jobb har jag redan fått, men fler ska jag söka.

Idag var jag på intervju. Ansökningstiden går ut den 25/4, men de lovade meddela mig redan nästa vecka om jag får det.

De har bestämt tid med "ett par till", men som han sa, vi växer inte på träd. Good for me!

Nu gör jag bara mina "obligatoriska" timmar tills uppsägningstiden är slut. Jag ska åter njuta av livet.

Jag slutar fäkta- och flyr. Önskar att jag lyckas fly till något fantastiskt bra ställe den här gången!

Imorgon blir det Thielska galleriet, Kungsans blommande körsbärsträd och Grands Veranda i Stockholm med gamla USA-kompisar.



3 kommentarer:

  1. Skönt att höra! Helt rätt beslut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Jag är så lättad! Går på små moln...

    SvaraRadera