fredag 26 april 2019

Veckans horoskop har så rätt

Jag läste mitt horoskop i en veckotidning igår. Det var fyllt av sanningar och självklarheter:

"Ju mer bråttom du har, desto nöjdare är du. Nu får du njuta, för att du är fullt sysselsatt både i ditt arbete och på fritiden. Du får mycket gjort och du når några av dina mål under veckan."

Idag, på min lediga dag har jag härjat här hemma med städning, plantering, med att så frön, att deklarera, att få ordning på viktiga papper och med att packa. En jobbarkompis ringde och berättade att vi ska jobba ihop i höst. Fantastiskt kul nyhet.

Snart åker vi till min gamla keramikfröken, som ligger på sjukhuset (var där även igår) och i kväll ska vi på teater och se Eka över hela staden. Innan dess hämtar vi fina Yngve Ekström- stolar, som våra danska kompisar köpte via mig av vår granne.

Ja, jag är väldigt nöjd.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar