fredag 5 april 2019

Vilken härlig födelsedag!

En sån härlig födelsedag jag har haft!

Långfrukost vid öppna spisen, lunch på Pong, sms, samtal från när och fjärran och skönsång i telefon, mail, presenter, blommor och kort.



Jag skulle snabbt säga 'hej" till min keramikfröken när vi var på stan, men hörde att hon låg på sjukhuset.

Vi åkte till Ackis med kaffebröd och hon blev jätteglad - och jag blev glad för att hon var så pigg, trots att hon är svårt sjuk. Hon sjöng en gammal födelsedagssång åt mig:

A, vi firar dig med buller och bång.
Ta nu emot vår hyllningssång.
För vi älskar dig!

Jag passade också på att fullgöra min medborgerliga plikt, att förhandsrösta i finska riksdagsvalet, när jag ändå var på gång.

Ikväll, efter middagen har vi suttit vid öppna spisen igen och druckit te och Limoncino till Svartbäckens ros (en ny bakelse) från Guntherska.



Jag är så tacksam över min familj och alla fina vänner jag har! På söndagen blir det kalas!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar