måndag 16 september 2019

Kreativ dag

Igår kväll kunde jag knappt tro att jag skulle ha en helledig dag idag.

Eftersom jag skrev på min nyaste bok till kl 0.30 i natt, tog jag sovmorgon till 8.45.

Jag betade av nästan hela min to-do-list samtidigt som jag åt långfrukost.

Sedan tog jag en promenad till biblioteket. Där fanns det en utställning av Ulf Ivar Nilssons serier. Jag kunde inte låta bli att köpa några av hans böcker. Han är verkligen humoristisk.

Jag träffade tre väldigt trevliga människor där. Man ska tydligen motionera på måndagsförmiddagarna om man vill hitta pratsällskap!


Efter lunch åkte jag till keramikverkstan. Vi var fem i dag, och hade det lugnt och skönt, som vanligt. Drejandet gick något bättre än förra gången. Det blev bl.a  fyra blomfat.


Många kreativa idéer ploppade upp under tiden jag knådade lera.

Några timmar senare frågade min förläggare om jag hinner översätta ytterligare en barnbok under hösten och vi skulle försöka få till en book release för några andra böcker i november.

Jag har så smått börjat älska måndagar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar