söndag 3 november 2019

Good bye, Denver

Hemma igen efter en veckas resa till Denver.

Resans höjdpunkt var att se Klippiga bergen, Rocky Mountains. Riktigt häftigt att åka upp till över 3500 meter. Otroliga vyer!


Det blev mycket chillande, eftersom jag vaknade minst tre timmar före de andra. Läste mycket och tog långpromenader - och skottade snö!  Roligt, när man inte behöver göra det varje dag.



Vi var på shoppingrundor också och vi pratade mycket om forna tider med min syssling. Jag hann precis få kopior på 120 år gamla släktpapper från arkivet i Äänekoski i Mellersta Finland innan jag åkte. De gav svar på några frågetecken om släkten.

Nackdelen med denna resa var förstås restiden, tio timmar på planet är ingen höjdare. Jag sov inte på 23 timmar, men desto bättre när jag kom hem. (Dock vaken nu mitt i natten) Börjar jobba på tisdagen, så det hinner väl stabilisera sig innan dess.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar