tisdag 5 november 2019

Jet lag efter USA-resan

Det gick hur lätt som helst att anpassa sig till den nya tidszonen, när jag flög till USA.

Jag la mig samma tid som lokalbefolkning, (ev. 1-2 timmar tidigare), var ute i dagsljuset, skottade snö och tog långpromenader.

På vägen hem drack jag inget kaffe eller alkohol, men däremot mycket vatten. Jag åt lite lätt och rörde på mig på flygplatsen och på flyget.

La mig inte, när jag kom hem på förmiddagen, utan väntade till tidig kväll. Samma sak igår.

Lik förbaskat ligger jag här fullt vaken i flera timmar efter ett par timmars sömn - och ska jobba imorgon.

Helt tom i huvudet - och i magen, fast jag har ätit middag vanlig tid på kvällen.

Jag trodde att jag skulle fixa det här på tre dagar, men icke. Jet lag är inte kul att ha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar