tisdag 28 januari 2020

90-åring

En vän, Annemarie fyller 90 år i februari. Jag lärde känna henne och hennes man Paul, när jag var i Schweiz som 18-åring.

De visade min kompis och mig massor av spännande sevärdheter; vi var precis överallt i östra delen av landet.

Vi pratade både engelska och tyska då. Nu har det blivit mer engelska; fast i vissa fall får vi använda "originalspråket".


Sedan dess har vi haft kontakt och jag har besökt henne många gånger, senast för
2 1/2 år sedan.
Då åkte jag hem med sex tavlor i resväskan. Hon ville absolut att jag skulle välja bland tavlor, som Paul hade målat.
Alla hänger på väggen. De är underbara - och vilket minne från mina vänner i Schweiz!

Nu fyller Annemarie alltså 90 år! Jag kan knappt tro att det är sant. Hon vill gärna träffa mig så fort som möjligt och jag försöker hälsa på henne under våren.

Till födelsedagspresent skickar jag en kattkalender.
Sedan tidernas begynnelse har hon skickat mig en Schweiz-kalender till jul och hon har fått en dito med Stockholm/Uppsala/Helsingfors -bilder på, även nu i december.

Men hon älskar katter, så när jag såg den här på stan, var jag bara tvungen att köpa den åt henne. Jag tror att hon kommer att bli jätteglad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar