lördag 19 mars 2022

Lästest och -träning

Jag kan bara inte låta bli: Testar alla frivilliga barns läsförmåga. (Föräldrarna får ge sitt godkännande också!) 🤣
Det är viktigt att ha en god läshastighet.

En bekant berättade om sitt trespråkiga barn, som de tyckte läser alldeles för sakta. Ingen extra träning i skolan.

Han var här för åtta veckor sedan. Jag lyssnade på hans läsning. Föräldrarnas oro stämde. Han fick med sig en lista om vad de kunde göra hemma.

Idag kunde pojken och jag komma med glädjebesked. Testet visade mycket bättre, redan godkänt resultat. Han blev så glad och lovade fortsätta att kämpa.

Hans pappa blev glad och kom med tulpaner och presentkort till mig. Och jag blev glad att jag på ett enkelt sätt hade kunnat hjälpa denna fina kille!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar