tisdag 7 februari 2023

Grådaskig dag

Det var blött och grått, när jag körde till jobbet. Nästan ingen trafik, vilket var skönt.

Alla blev så glada, när jag kom, fast vi sågs senast i går.

En kände sig taggad efter vårt samtal om hennes kommande konstutställning. 

En annan ville planera sommarens aktiviteter. Hon gläds åt att äntligen få träffa sin son, när han får sommarlov från college. Jag har lovat ta båda två på en tur till Finland då.

Tur att jag kom extra tidigt idag. Vi hann prata om privata saker innan vi satte i gång. Tillsammans åstadkommer man mycket.

På hemvägen snurrade tankar om tre kommande årsmöten runt i mitt huvud. Det första och "viktigaste" av dem är i morgon. Hoppas att jag (vi) har kommit ihåg allt inför det.

Jag har mer än fullspäckat program denna vecka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar