måndag 15 maj 2023

Hos tandläkaren

Tandvärk mitt i allt annat!

Min tandläkare sa förra gången att om tanden fortsätter att trilskas, ska den dras ut.

Jag har inte hunnit känna efter, det finns så mycket annat att tänka på just nu. Näsan är precis ovanför vattenytan.

I gårkväll värkte tanden extramycket. Ringde till tandläkaren i morse. Jag fick komma dit ett par timmar senare. Hon förstod min/vår stressiga situation och sa att jag får ta en penicillinkur först och hjälper det inte, dras tanden ut.

Att dra ut en tand just nu hade känts som en katastrof. Tur att det finns förstående yrkesmänniskor! 

Jag kom dit med gråten i halsen och gick därifrån med en lättnadens suck. -Hoppas att allt ordnar sig, var det sista jag hörde. Och hon menade inte bara tanden....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar