måndag 2 oktober 2023

Tågstrul igen...



När jag skulle till Stockholm i förmiddags, gick inte tåget, som jag hade valt. Som tur var, gick det ett annat tio minuter efter. 

Hade kommit till stationen 45 min före avgång och två och halv timme innan jag skulle vara i Stockholm. (Resan tar 40 min.) Enda sättet att komma i tid.

i eftermiddags skulle jag åka med kompisar hem med ett annat bolag. Tur att jag frågade, om tågen gick i tid. Det gjorde de nämligen inte, det var något tekniskt fel igen.

Jag sprang en trappa upp och hann med ett annat tåg, som gick! Fantastiskt!

Tågen har rullat i Sverige sen 1856, men nu är hela systemet raserat. Tågtrafikens U-land? Sorgligt.

Samtidigt vill man ju inte att vi ska åka bil....

Jag hann till mitt möte.


Stackars ingenjören och järnvägsbyggaren Nils Ericson! Om han bara visste....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar