tisdag 4 juni 2013

Örter

I går lämnade jag en jättepåse tomma plast- och papperskassar till Röda Korset.

Varför tomma? Ja, för att de behövs. Folk packar sina fynd i dem.

Snart blir det fulla kassar också. Sortering pågår....

Jag skulle inte köpa något- bara titta- när jag var där. Men så råkade jag få syn på en liten furuhylla till väldigt moderat pris av 20 kr och den var jag alldeles tvungen att ha!

I morse målade jag den och vips: jag hade en jättefin vit "örthylla" till de större krukorna bredvid blomstertrappan.



Jag odlar ekologiskt: timjan, curryört, persilja, rosmarin, citronverbena, citronmeliss, lagerblad och har just sått dill.

Idag var det verkligen ingen trädgårdsdag. 12* och iskall vind.  Jobbade inomhus i stället  med allt möjligt osynligt jobb: strykning, sortering, städning, tvättning. Många timmar gick åt och ingen kommer att märka någon skillnad. Trist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar