lördag 1 juni 2013

Svalkande dryck

Det har varit otroligt varmt i dag. 26*!

Vi jobbade fem timmar i trädgården och fick ganska mycket gjort.

Nu har jag huvudvärk. Jag försökte tänka på att dricka mycket vatten under dagen men lyckades tydligen inte få i mig tillräckligt  ändå.

Nu har jag gjort i ordning en kanna svalkande dryck till imorgon bitti då det är meningen att vi ska fortsätta jobba.

Receptet är enkelt:

Jag lägger citronmelissblad, citron- eller limeskivor i en kanna och häller på bubbelvatten (soda stream). Blandningen får stå några timmar och sedan tar jag bort bladen och fruktskivorna och häller i ett par deciliter citronläsk. Kannan ska stå i kylskåpet.

Den här drycken gillar alla och det är inte många kalorier i den heller.

Den sista egenodlade citronen har nu gått åt och köptaslimen får ta vid tills vi får nya i slutet av sommaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar