onsdag 11 mars 2015

Tema Trädgård på Röda korset

I tisdags jobbade jag borta på förmiddagen och gjorde skrivarbetet hemma.

På väg från jobbet besökte jag Röda korsets Tema Trädgård: Massor av trädgårdsrelaterade saker; möbler, krukor, tunnor, krattor, spadar, ja allt! Och mycket folk!

Med en vant öga skannade jag snabbt utbudet och släppte ingen påtänkt sak på bordet, utan höll kvar den i handen (vips, är den borta annars!)

Jag köpte nio korgar för 210 kronor!

Riktiga fynd var bl.a picknickkorgen (utan innehåll). Vår gamla är otroligt ful, men porslinet, besticken och glasen är är snygga. Det är bara o byta.

De stora korgarna kommer jag ha mycket roligt med. En vit korg var likadan som de i vårt badrum. Men priset var det facila 10 kr....

Amplar har jag planerat att ha i träden i år. Några har jag haft redan tidigare, några har jag gjort på keramikkursen. Nu har jag fyra till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar