söndag 31 januari 2016

Oljemålningsmirakel

Jag hade anmält mig till en oljemålningskurs samma dag som kurskatalogen kom ut, men kursen är så populär att den blev fulltecknad på en gång.

Jag fick en reservplats. Hörde mig för i veckan om någon ev hade hoppat av, men nej, ingen hade gjort det. 

Det fanns dock platser på en annan kurs.

Mitt nya jobb är så krävande att jag inte ens kan tänka tanken att binda upp mig en vardagskväll. Söndagar däremot är helt perfekta.

I morse fick jag en känsla av att jag skulle ändå få börja måla i olja och åkte till kurslokalen för att fråga om det trots allt skulle finnas en plats för mig.

Ett mirakel skedde! En hade hoppat av!

Nu ska jag damma av alla målargrejorna och gå på oljemålning fem söndagar. Det känns riktigt roligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar