tisdag 5 januari 2016

REA i Stockholm

I dag hade jag ett ärende i Stockholm och passade på att göra lite andra saker också när jag nu ändå var i huvudstaden.

Först var jag på Finlands ambassad och köpte sedan några småsaker, bl.a en Stockholmskalender till min vän Annemarie i Schweiz.


Sedan gick jag till Stadsteatern för att fråga om det fanns biljetter till Klara soppteater. De var slutsålda!

Jag kände ändå på mig att jag skulle få se Insnöad- en trogen körs bekännelse och gick ner för att fråga om de hade fått återbud.

Exakt just då lämnade en dam två biljetter till vaktmästaren och sa att han kan ge dem vidare till någon!

Alltså satt jag med åtta pigga pensionärer från ett äldreboende, åt en mycket god Tom kai gai-soppa, lyssnade på den Insnöade kören- och hade hur trevligt som helst. Föreställningen var strålande!



De ville inte ens ha betalt för biljetten, men jag hann gå upp och hämta pengar ur en automat innan de hade fikat färdigt.

Jag tittade på utställningen Kvinnliga pionjärer på Kulturhuset (Rekommenderar!).



Sedan var det dags för NK-REAn för Nyckelkunder. Jag var inte ensam!



Ledbruten efter allt promenerande tog jag tåget hem. Både det tåget och morgonens gick i tid- trots snön. Fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar