torsdag 21 juli 2016

Skansen - mer än Allsång

En solig tisdag åkte vi till Skansen.

De små skulle träffa sina kompisar och jag gick en fyra timmars runda alldeles själv.

Det finns så mycket att upptäcka! Jag besökte Tobaksmuseet (Mycket intressant, fast jag inte röker...), Stadskvarteret och sedan de hus jag aldrig tidigare hade besökt.

Guiderna, de som "bodde" i husen var mycket kunniga och det blev många samtal. Vissa presentationer lyssnade jag på engelska, vilket inte var så dumt heller. Jag lärde mig nya ord.

Jag beundrade rosorna i Rosenträdgården och de små söta kolonistugorna också.

Stegmätaren visade på över 6 km när vi träffades igen kl 17 för att lyssna på Allsång på Skansen-repetitionen en stund.

Vi hann precis hem innan programmet började på tv.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar