måndag 13 februari 2017

Min gurus kloka ord om tid

Varje måndagsmorgon får jag ett mail från min guru, Olof Röhlander. Han kallar dem för Veckans peptalk- Din termos i gryningen. Oftast är de just det, tankeväckande, goda råd, som idag:


"Är tiden din vän - eller är den din fiende?

Jag ville inte längre vara en av de där som alltid låg efter, och den förändringen började med ett byte av inställning till mina 24 timmar per dygn. Jag bestämde mig för att sluta säga att jag hade fullt upp, utan valde attityden att jag skulle ha tid med i princip allt som jag prioriterade in som tillräckligt viktigt.
................
Vad skulle ske om du bestämde dig för att börja göra tiden till din vän? För mig var det nära på omvälvande. Föreställ dig känslan av att du är i kontroll istället för att ligga efter, och fundera på vad det samtidigt gör med dig som människa.

Har du tid? Ja, med allt som du vill. Varför då? För att tiden är din vän." 

Olof Röhlander

De orden ska jag verkligen tänka på idag, när jag håller på med ett projekt och känner att  jag hela tiden ligger efter. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar