söndag 19 februari 2017

Övervåningen töms på grejor

Igår röjde jag åtta timmar och idag sex timmar på övervåningen. I gästrummet finns det bara en säng kvar; den andra fick ett nytt hem igår och lyftes genom fönstret till en väntade bil.



Kattvinden på ena sidan är snart tömd, den också

Allting tar sån tid, när jag gör det ensam. Samtidigt blir det ordentligt gjort. Jag slipper i alla fall åka till återvinningscentralen med grejorna.



Några riktiga rariteter har jag också hittat, t.ex min farmors Amerika-ängel, som lär vara ca. 100 år gammal.

Jag försöker samtidigt sälja några möbler riktigt billigt, slumpa dem kort och gott, bl.a en riktig retrosäng i furu, 120 cm bred och en spegel med ram i björk. Hoppas att lyckas. De behövs inte här och tar bara plats.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar