fredag 28 september 2018

Äntligen fredag!

Det här hade jag längtat efter: Sovmorgon!

Läste till klockan tolv - och vaknade klockan sju.... Typiskt!

Men man hinner ju rätt så mycket om man går upp tidigt.

Jag städade, tvättade, bakade äppelpajer, betalade räkningar; fixade nästan allt på min to-do-list.

TV:n var på och jag lyssnade på gamla repriser av Sex and the City, Lyxfällan, Hollywoodfruar och Dr. Phil.

Planerade ett och annat samtidigt. Åkte iväg till min manikyrist, som inte lät mig betala igår. Hon fick blommor och en kasse äpplen och blev jätteglad.

Jag handlade pennor på Panduro och aluminiumformar på hemvägen på ÖB. Hade telefonkonferens med en projektledare. Hej då, alla "lediga" fredagar?

Tog en långpromenad och fick just då ett sms om att mitt bokpaket från Adlibris hade kommit. Gick till Schenker och hämtade boken (Kreativa dagboken-Ett år av mindfullness) och upptäckte att klockan var fyra och jag inte hade ätit lunch. Det fick bli lunch/middagssallad. Så kan det bli när man har obegränsat med tid och mycket roliga saker att göra.

10 000 steg var lätt att fixa idag.

Huset är städat och lakanen bytta. Nu ska jag bädda ner mig och läsa. God natt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar