lördag 25 maj 2019

Keramikkursen

Min keramikfröken är fortfarande sjuk, men vi hjälps åt att hålla igång verksamheten.

Tre personer har ansvar för nycklar, fyller på och tömmer ugnarna, en håller ordning på alster som är glaserade och färdigbrända, jag tar hem tvätten och fyller på tidningspapper i lådan osv.

Det är som vanligt, fast ändå inte. Saknar henne och fikastunderna.

Jag tillverkade en gång i tiden lejon som jag ville fästa på muren i växthuset. Så blev det också, när det renoverades för ett och ett halvt år sedan.

Jag fick några över och många av dem har blivit sålda och dessutom har jag fått beställningar på nya i andra färger.

Jag har tänkt ha bara egna krukor i växthuset och har börjat göra bl.a såna med små lejonansikten på. Jag är väldigt nöjd med dem.


Det finns koppargröna,
rostbruna och svarta
lejonansikten 37x23 cm.
Alla de här är inte kvar längre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar