måndag 24 februari 2020

Vilket flyt!

Igårkväll skrev jag en lång lista på saker som skulle fixas idag. Vaknade halv åtta och satte igång.


Vid tiotiden var jag klar med det som skulle göras hemma (Några saker senare på stan). Moster och två kompisar fick sina födelsedagskort, grannarna sina teaterbiljetter, rekvisitionerna blev  skickade, en hjälpsam vän fick en chokladask, biljetten till Trädgårdsmässan är bokad osv. Vilket flyt!

Sedan blev det nästan fem timmars städning av bara farten. Pappershögar sorterades och minskade i volym, böckerna på bokhyllan står nu färgsorterade och utan damm. Medicinskåpet är rensat och necessären numera halvtom.

Efter en sen lunch kom jag på den lysande idén att jag skulle gå till stan. Det är ju bara 5.8 km till yogastudion och solen sken. Det beslutet ångrade jag  halvvägs; jag hade alldeles glömt bort att det blåste också! Inte mycket att göra.

Fixade några saker före yogan och tur var väl det; efter yogan var jag så trött så jag knappt orkade gå till busshållplatsen.

Efter denna maniska dag, blir det tidig kväll. Allt i min to-do-list är överstruket och jag är så nöjd med vad jag lyckades åstadkomma!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar