tisdag 8 september 2020

Gulligt brev

I dag damp det ner ett gulligt brev och ett vykort i brevlådan.

En liten sexåring hade skrivit så fint till oss. Jag har inte träffat henne på en månad. Jag blev så himla glad! Verkligen rart av henne!

Jag försöker skicka post till alla gamla som bor långt borta och som vi inte har kunnat hälsa på pga Corona. Alla blir glada av att få kort eller brev, något roligare än räkningar...

Moster från Norrland fick dessutom en tidningsprenumeration av oss. Hon blev väldigt tacksam, för veckotidningarna innehöll korsord. Hon har inte så mycket att göra under Corona och kommer inte ut.

Jag satte mig i växthuset efter jobbet med te, macka och efterrätt. Morgonen började med ihållande regn. Nu skiner solen och det är 22* varmt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar