torsdag 15 april 2021

Lagnings AW med Jennie Dahlėn

Ikväll deltog jag (digitalt) i Lagnings AW som leddes av Jennie Dahlén och som arrangerades av Friday Lab. Vi var över tjugo deltagare.

Jag har ju nosat lite på den här trendiga lagningsvågen på sistone. Försöker kanske härma min mamma?

När barnen var små, hade vi alltid en låda med raggsockor med hål och kläder som skulle lagas eller ändras. Det var det första hon gjorde, när hon kom till oss, tog lådan och satte igång, när hon tittade på tv. Hon tyckte att var meditativt.

Det var två saker som även Jennie nämnde: Samla sakerna på samma ställe och ta lagning som meditativ egentid.

Vi hade en gruppdiskussion och då kom det upp att man kunde ha en lagningskväll med kompisar. Det nappade jag på. (Även Jennie tipsade om en sån kväll något senare.)

Jag har lagat kuddar, dockkläder, vantar och en tygkasse de senaste veckorna. Imorgon samlar jag allt trasigt på samma ställe. Lättare att komma i gång.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar